Κυριακή 10 Ιουλίου 2011

Ν.2696/3/99 ΦΕΚ Α 57 ΚΟΜΒΟΣ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗΣ

ΚΩΔΙΚΑΣ  ΟΔΙΚΗΣ    ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ   Ν.2696 / 3  / 99   ( ΦΕΚ Α57 )
                                      ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ                        



Οι    δρόμοι   και  εν   γένη    το   οδικό   δίκτυο   γίνονται   για   την   ταχύτερη   μεταφορά   εμπορευμάτων   και   πληθυσμού
Αυτό   είναι   μια   αρχή   που   όμως   σε   πολλές   περιπτώσεις   μάλλον   άλλους   σκοπούς   έχουν  
Αφορμή   σήμερα   να  γράψω   αυτό   το  κείμενο   είναι   ένας   καινούργιος   οδικός  κόμβος   που   μπήκε   στην   ζωή   μας   εδώ   και   λίγες    μέρες
Είναι   ο   κόμβος   που  συνδέει    την   νέα   περιφερειακή   οδό   Σάμου  με    τον   παλιό   δρόμο    Σάμου    Πυθαγόρειου   και   ΠΑΛΙΟΚΑΣΤΡΟ   
Ο  κόμβος    λοιπόν   αυτός    έχει   πολλά   λάθη    μελέτης    ο   συγκοινωνιολόγος   που   έκανε   την   μελέτη    Η    χρησιμοποίησε    μεθόδους    του   1912    Η    δεν    έχει   καν   δίπλωμα   οδήγησης   είναι    σας    κάποιους   δικαστές   που   δικάζουν   τροχαία    χωρίς   να   έχουν    καν   δίπλωμα   και   έχοντας   μια   εμπάθεια   για   τους   οδηγούς   εκείνους   που    δεν   είναι   τις   αρεσκείας   τους    και   να   εξηγήσω   
Παίρνουμε   έναν    δρόμο    που   στην   πράξη   έχει    γίνει   κακή   μελέτη    και   για    να   καλύψουμε   τα   λάθη    βάζουμε    σήμανση    με   αυτό   τον   τρόπο   βγάζουμε   τις   ευθηνές    από   πάνω   μας    και    τις   μεταθέτουμε    στους    οδηγούς   που    και   αυτοί    με   την    σειρά   τους   έχουν    άγνοια    από   το   τι   σημάνει    το   κάθε   σήμα   αν   λοιπόν    αυτά   και   το   δυο   τα   βάλουμε   σε   ένα   σεικερ    το   αποτέλεσμα    θα   είναι    πολύ   αίμα   και   ένα   τσουβάλι   ευρώ   στην   περίπτωση   που   δεν  πετυχει    το   χρώμα    
Αλλά   ας    σοβαρευτώ   δεν    είναι   αστείο   να   γίνονται   θανατηφόρα   τροχαία 
Ο   κόμβος    αυτός   έχει    περισσότερες   από   26   πινακίδες   σήμανσης    γύρω   γύρω   και   από   ΑΥΤΑ    τα  10   είναι    σήματα   ΣΤΟΠ    που   με   καθημερινή    παρατήρηση    μόνο   το   2%    των    οδηγών   ΔΕΝ   τα    αγνοούν    ΟΙ   ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ    ΟΔΗΓΟΙ   αλλά   και   ΟΔΗΓΟΙ   ΠΟΥ   ΟΔΗΓΟΥΝ   ΔΗΜΟΣΙΑ   ΟΧΗΜΑΤΑ   (στρατιωτικά   και     οχήματα   δημόσια   )  είναι   το   100%   ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ

Το    άρθρο   5   του   κοκ   παράγραφος   1   λέει

ΟΙ   ΣΗΜΑΝΣΕΙΣ   ΤΩΝ   ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΩΝ  ΜΕ   ΔΙΑΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ    η   ΣΥΜΒΟΛΑ   ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ   ΓΙΑ   ΤΗΝ   ΡΥΘΜΙΣΗ   ΤΗΣ   ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ   η   ΓΙΑ   ΤΗΝ   ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ   η   ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ    ΑΥΤΩΝ   ΠΟΥ   ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ   ΟΔΟΥΣ   ,   ΕΙΤΕ   ΜΟΝΕΣ   ΕΙΤΕ   ΣΕ   ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ  ΜΕ   ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ   ΣΗΜΑΝΣΗΣ   η   ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ   ΓΙΑ   ΝΑ   ΤΟΝΙΣΤΕΙ   η    ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΕΙ   Η   ΣΗΜΑΣΙΑ   ΑΥΤΩΝ

Άρα    πρέπει   ο  οδηγός   να   συμμορφώνετε   πλήρως   με   αυτές      

Το   άρθρο  12   του  κοκ  παράγραφος  1   λέει

ΑΥΤΟΙ  ΠΟΥ   ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ   ΤΙΣ   ΟΔΟΥΣ   ΠΡΕΠΕΙ   ΝΑ   ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ   ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ   ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ   ΠΟΥ   ΕΙΝΑΙ   ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ   ΝΑ   ΕΚΘΕΣΕΙ   ΣΕ   ΚΙΝΔΥΝΟ    η    ΠΑΡΕΜΒΑΛΛΕΙ   ΕΜΠΟΔΙΑ   ΣΤΗΝ   ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ   ,   ΝΑ   ΕΚΘΕΣΕΙ   ΣΕ   ΚΙΝΔΥΝΟ   ΠΡΟΣΩΠΑ   η   ΖΩΑ   η   ΝΑ   ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ   ΖΗΜΙΕΣ   ΣΕ    ΔΗΜΟΣΙΕΣ   η   ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ    ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ.
ΟΙ   ΟΔΗΓΟΙ    ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ    ΝΑ    ΟΔΗΓΟΥΝ   ΜΕ   ΣΥΝΕΣΗ   ΚΑΙ   ΜΕ   ΔΙΑΡΚΩΣ   ΤΕΤΑΜΕΝΗ   ΤΗΝ   ΠΡΟΣΟΧΗ   ,   ΝΑ   ΕΠΙΔΕΙΚΝΥΟΥΝ    ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ    ΠΡΟΣΟΧΗ    ΣΤΑ   ΠΑΙΔΙΑ  ,   ΣΤΟΥΣ   ΥΠΕΡΗΛΙΚΕΣ  ,   ΣΤΑ   ΑΤΟΜΑ   ΜΕ   ΕΙΔΙΚΕΣ    ΑΝΑΓΚΕΣ   ΚΑΙ   ΓΕΝΙΚΩΣ   ΣΤΑ   ΠΡΟΣΩΠΑ   ΠΟΥ   ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ   ΒΟΗΘΕΙΑ   ΚΑΙ   ΝΑ   ΜΗΝ   ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ   ΓΕΝΙΚΑ   ΜΕ  ΤΗΝ   ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ   ΤΟΥΣ    , ΤΡΟΜΟ  , ΑΝΗΣΥΧΙΑ    η   ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ    ΣΤΟΥΣ   ΛΟΙΠΟΥΣ   ΧΡΗΣΤΕΣ   ΤΩΝ   ΟΔΩΝ  ,  ΣΤΟΥΣ   ΠΑΡΟΔΙΟΥΣ   η   ΣΤΟΥΣ    ΚΑΤΟΙΚΟΥΝΤΕΣ   ΠΛΗΣΙΟΝ   ΑΥΤΩΝ

Άρα   οι   οδηγοί   είναι   πρωτίστως   υπεύθυνοι    για   την   κίνηση   τους   στους   δρόμους

Το   άρθρο   26   του  κοκ   παράγραφος   1   λέει

Ο  ΟΔΗΓΟΣ    ΠΟΥ   ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ   ΣΕ   ΙΣΟΠΕΔΟ   ΟΔΙΚΟ   ΚΟΜΒΟ   ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ   ΝΑ   ΚΑΤΑΒΑΛΕΙ   ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ   ΠΡΟΣΟΧΗ   ΓΙΑ   ΝΑ  ΜΗΝ   ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ   ΕΠΙ   ΤΟΥ  ΚΟΜΒΟΥ   ΚΙΝΔΥΝΟ   η   ΠΑΡΑΚΩΛΥΣΗ   ΕΠΙ   ΤΟΥ   ΚΟΜΒΟΥ   ΚΙΝΔΥΝΟ   η   ΠΑΡΑΚΩΛΥΣΗ   ΤΗΣ   ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ,   ΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΣ    ΤΗΝ   ΤΑΧΥΤΗΤΑ   ΤΟΥ   ΟΧΗΜΑΤΟΣ   ΤΟΥ   ,   ΩΣΤΕ   ΝΑ   ΜΠΟΡΕΙ   ΝΑ  ΔΙΑΚΟΨΕΙ   ΤΗΝ   ΠΟΡΕΙΑ   ΑΥΤΟΥ   ,   ΓΙΑ   ΝΑ   ΔΙΕΛΘΟΥΝ   ΤΑ   ΟΧΗΜΑΤΑ   ΠΟΥ  ΕΧΟΥΝ   ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ.
Παράγραφος   4
ΣΤΟΥΣ   ΚΟΜΒΟΥΣ   Η   ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ   ΟΡΙΖΕΤΑΙ   ΜΕ   ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ   ΣΗΜΑΝΣΗ
Παράγραφος   5
ΣΤΟΥΣ    ΚΟΜΒΟΥΣ   ΧΩΡΙΣ   ΤΕΤΟΙΑ   ΣΗΜΑΝΣΗ   Η   ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ   ΑΝΗΚΕΙ   ΣΕ   ΑΥΤΟΝ   ΠΟΥ   ΕΡΧΕΤΑΙ   ΑΠΟ  ΤΑ   ΔΕΞΙΑ  

Άρα   ο   οδηγός   που  δεν   γνωρίζει   τα   σήματα   είναι   επικίνδυνος

Τέλος    πρέπει   να    επισημάνω   άτι   το   άρθρο   50   του   κοκ   αναφέρετε   στο   τεκμήριο   της   υπευθυνότητας   όλων   όσων   κινούνται   σε   δρόμους   σε   περίπτωση   τροχαίου  

Αυτά   λοιπόν   με   τους   νόμους   και   την   συμπεριφορά    των   οδηγών
Ένα   άλλο    όμως   ουσιαστικό   είναι   η   χωροταξία   του    συγκεκριμένου   κόμβου   και   εδώ   είναι   τα   ΤΡΑΓΙΚΑ   ΛΑΘΗ   του   μελετητή   που   δεν   έλαβε   υπόψη   του   ότι   είναι     η   περιοχή    γρήγορα   αναπτυσσομένη

Όταν   κατευθύνεσαι   από   ΣΑΜΟ   ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ  η   ΠΑΛΙΟΚΑΣΤΡΟ   ΠΡΕΠΕΙ   ΝΑ   ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ   ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ  
Εάν   υπήρχε   μελέτη   για   εσοχή   τότε   τα   αυτοκίνητα   που   πηγαίνουν   Πυθαγόρειο   θα   μπορούσαν   να   συνεχίζουν   χωρίς   να   ανακόπτουν   και   ειδικά   τα   βαριά   οχήματα           

Όταν   έρχεσαι   από   ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ   ΠΡΟΣ   ΣΑΜΟ   ΕΔΩ   ΕΙΝΑΙ   ΤΟ   ΔΡΑΜΑ    ΤΑ    ΒΑΡΕΙΑ   ΟΧΗΜΑΤΑ   (   ΝΤΑΛΙΚΕΣ   ΠΑΝΩ   ΑΠΟ   13   ΜΕΤΡΑ )   ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ   ΝΑ   ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ    ΤΗΝ   ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ   ΚΥΚΛΙΚΗ  ΠΟΡΕΙΑ   ΜΕ    ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ   ΝΑ   ΜΗΔΕΝΙΖΟΥΝ   ΤΗΝ   ΤΑΧΥΤΗΤΑ   ΤΟΥΣ  ( ΛΟΓΟ   ΟΤΙ    Ο   ΜΕΛΕΤΗΤΗΣ   ΔΕΝ   ΗΞΕΡΕ   ΦΑΙΝΕΤΕ   ΟΤΙ   ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ   ΚΑΙ   ΤΕΤΟΙΑ   ΟΧΗΜΑΤΑ)    ΣΤΗΝ   ΚΑΛΥΤΕΡΗ   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ   ΧΕΡΙΑΖΕΤΕ   ΣΧΕΔΟΝ   1   ΛΕΠΤΟ   ΓΙΑ   ΝΑ   ΚΑΝΕΙ   ΤΟΝ   ΚΥΚΛΟ    ΤΩΝ    50   ΜΕΤΡΩΝ    
ΤΩΡΑ    ΚΑΤΑ   ΤΗΝ   ΕΞΟΔΟ   ΑΠΟ   ΤΟΝ   ΚΟΜΒΟ   ΓΙΑ   ΝΑ   ΠΑΡΕΙ   ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ   ΠΡΟΣ   ΣΑΜΟ   ΜΠΑΙΝΕΙ   ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ   ΣΤΟ   ΑΝΤΙΘΕΤΟ   ΡΕΥΜΑ  ΚΑΙ   ΑΛΛΟΙΜΟΝΟ   ΑΝ   ΤΡΕΧΕΙΣ  ΕΣΥ   ΑΠΟ   ΤΗΝ   ΑΛΛΗ   ΜΕΡΙΑ  
ΤΟ   ΙΔΙΟ   ΠΡΟΒΛΗΜΑ   ΕΧΟΥΝ   ΚΑΙ   ΤΑ   ΜΕΓΑΛΑ   ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ   ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ    ΣΤΗΝ   ΕΞΟΔΟ   ΑΠΟ   ΤΟΝ   ΚΟΜΒΟ

ΚΑΙ   ΕΔΩ   ΠΡΕΠΕΙ   ΝΑ   ΜΙΛΗΣΩ   ΓΙΑ   ΕΚΕΙΝΟΥΣ   ΤΟΥΣ   ΒΛΑΚΕΣ   ΠΟΥ   ΕΡΧΟΜΕΝΟΙ   ΑΠΟ   ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ   ΓΙΑ   ΝΑ   ΜΗΝ   ΚΑΝΟΥΝ   ΤΟΝ   ΚΥΚΛΟ    ΜΕ   ΕΛΙΓΜΟ   ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ   ΕΥΘΕΙΑ.
 ΕΙΝΑΙ   ΠΑΝΩ   ΑΠΟ    ΤΟ    30  %    ΤΩΝ   ΙΧ   ΚΑΙ   ΠΑΝΩ   ΑΠΟ   ΤΟ   50 %   ΤΩΝ   ΔΙΚΥΚΛΩΝ  
 Η   ΠΑΝΑΓΙΑ   ΜΑΖΙ   ΤΟΥΣ   ΔΗΛΑΔΗ
ΔΕΝ    ΛΟΙΠΟΝ   ΒΕΒΑΙΑ   ΚΑΙ   ΣΤΟΥΣ   ΑΛΛΟΥΣ    ΔΡΟΜΟΥΣ   ΤΑ   ΕΥΤΡΑΠΕΛΑ   ΜΕ   ΚΑΠΟΙΕΣ   ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ   ΠΟΥ   ΛΕΝΕ   ΣΤΟΝ   ΟΔΗΓΟ   ΝΑ   ΠΕΡΑΣΗ   ΑΠΟ   ΔΕΞΙΑ   η   ΑΡΙΣΤΕΡΑ   ΤΗΣ   ΝΗΣΙΔΑΣ   
Παρακάτω   θα   σας   δείξω   τι   σημαίνει    η     κάθε    πινακίδα   μήπως   και   σωθεί   κανείς   άνθρωπος   από   περιπέτειες   .
          
    


    
             


 
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ   ΔΙΑΚΟΠΗ   ΠΟΡΕΙΑΣ

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ   ΚΥΚΛΙΚΗ   ΠΟΡΕΙΑ

                    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ   ΠΟΡΕΙΑ   ΔΕΞΙΑ  η  ΑΡΙΣΤΕΡΑ   ΤΟΥ   ΕΜΠΟΔΙΟΥ
                   Η   ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ   ΤΗΣ   ΣΤΟΝ   ΚΟΜΒΟ   ΕΙΝΑΙ   ΛΑΘΟΣ
                   Η   ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ   ΤΗΣ  ΠΡΙΝ   ΤΟΝ   ΚΟΜΒΟ   ΕΙΝΑΙ   ΑΝΑΓΓΑΙΑ
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ   ΠΟΡΕΙΑ   ΔΕΞΙΑ   ΤΗΣ   ΝΗΣΙΔΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου